יום שלישי, 16 בדצמבר 2014

המשך סביבות למידה



מהן סביבות למידה פתוחות?

סביבות למידה פתוחות, לעומת זאת, מאפשרות למשתמש לפתח בעצמו את עולם הידע שלו, ליצור את הידע שלו בעצמו.

למעשה, ניתן להשתמש בכל כלי טכנולוגי, (והיום יש רבים וטובים כאלה) על מנת ליצור ידע. למשל: רשימה במעבד תמלילים (וורד, גוגל דוקס), יצירת סביבת ויקי הממוקדת בנושא מסוים, יצירת בלוג, יצירת סרטון (מתמונות, מסרטונים או אנימציה) וכדומה.

שימוש בסביבות למידה אלו מבוסס על התיאוריה הקונסטרוקטוביסטית, שבה הלומד מבנה את הידע שלו תוך כדי התמודדות עצמאית. הלומד הופך ללומד עצמאי האחראי להבנות את הידע שלו בעצמו.
ניתן מראש להגדיר מהו תוצר הלמידה הצפוי, אבל חשוב לקחת בחשבון כי תוצר הלמידה יהיה שונה בין לומד ללומד.
זאת אומרת, סביבת הלמידה נוצרת ע"י יצירת גבולות למרחב הלמידה, גבולות מאוד ברורים של מהי הלמידה, מהו התהליך, באיזה כלי טכנולוגי ומה יהיה תוצר הלמידה. הגבולות הללו עוזרים לתלמיד להתמקד בלמידה ומצד שני נותנים לו יד חופשית להעמיק בלמידה.

סביבות אלו עונות גם על הצורך במתן כלים לפיתוח מיומנויות המאה ה21 אצל התלמיד במערכת החינוך.