יום חמישי, 11 בפברואר 2016

סיור בבתי ספר בפתח תקווה

חלק ד' וסיכום

הגענו לישיבה התיכונית כפר גנים. כאן שמענו סקירה קצרה על הישיבה ועל הנעשה בה ושני מחנכים הציגו בפנינו את שילוב הטכנולוגיות בכיתתם. בשיעורי גמרא, הם מכינים דף ובו טבלה המחולקת לפי הקטגוריות השונות, בצבעים שונים ועם קישורים למושגים ברחבי האינטרנט. את הקובץ הם שולחים לתלמידים לפני השיעור וכך התלמידים יושבים עם הדף בסמראטפון שלהם ולומדים גמרא.

השימוש השני שהוצג בפנינו היה אתר מלווה כיתה בפלטפורמת הmoodle. המשימות ניתנות באתר, התלמידים עונים ומתבצעת למידה מכל מקום ובכל זמן. 

לקינוח ראינו סרטון שהפיקו תלמידי הכיתה, ללא סיוע המורה בסוגיה מסוימת בגמרא. 

תהיות ותובנות לסיכום:
הסיור היה עמוס וגדוש בכל טוב, כל בית ספר הראה פן ייחודי לו ועם זאת שניהם היו עשירים ומלאים בלמידה. הטכנולוגיה בשני בתי הספר הראשונים משמשת ככלי ולא כמטרה בפני עצמה. במקומות שבהם היא נחוצה היא נמצאת ונוכחת ואילו במקומות שהיא איננה נחוצה מבחינה פדגוגית היא לא שם. נקודה זו חשובה, מכיוון שהיא הראתה כיצד הטכנולוגיה מוטמעת בבתי הספר בדרך טבעית ואמיתית ולא ככפייה מבחוץ.
ומה התובנות לגבי הכשרת הסטודנטיות, יש לנו עבודה רבה :)

תודה למפקחת רונית זכאי, לרונית חנצ'ס מנהלת בית הספר עוזי חיטמן, לקרינה באטט מנהלת בטא ספר, ללאה גרוס מנהלת בית הספר הוברמן, לחגי גרוס, מנהל ישיבת כפר גנים ולרותי סלומון ממכון מופ"ת ולמכללת אפרתה על הסיור, היה מחכים ונתן הצצה לנעשה בשטח.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה