יום שלישי, 12 באפריל 2016

קוראים ומשחקים


הספרנית גבריאלה פיין ממליצה על משחקים בעקבות קריאה בביה"ס יסודי:

כיתות א-ב
בעקבות קריאה בספר "מיץ פטל" מאת חיה שנהב, נארגן תחרות בין קבוצות, כאשר כל קבוצה צריכה לשתות מיץ, בסגנון של מירוץ שליחים.  ילד מכל קבוצה רץ, שותה את המיץ, חוזר ונותן "כף" לילד הבא וחזר חלילה. המנצחים הם אלה שסיימו את המיץ!


כיתה ג
חידון מנהרת הזמן - בעקבות קריאה בספרי הסדרה "מנהרת הזמן" של גלילה רון פדר-עמית. ניצור מנהרות מסדינים וכיסאות, נחלק את הילדים לקבוצות. נציג מכל קבוצה צריך לעבור במנהרה הראשונה ובסיומה מחכה לו חידה מתוך תוכן הספרים "מנהרת הזמן" (הקשורים בהיסטוריה של עם ישראל). במידה וענה נכון הוא יכול להתקדם למנהרה הבאה. הקבוצה עוברת על כל המנהרות הכי מהר ועונה על החידות נכונה, היא המנצחת.


כיתה ד
דמויות מספרים מתחפשים. על כל ילד להתחפש לדמות אהובה מתוף ספר. בוחרים 5 ילדים שהם העיתונאים, הם מתחילים לשאול את הילדים המחופשים שאלות ועל פי התשובות יגלו לאיזה דמות התחפשו התלמידים.
דוגמאות לספרים שניתן לבחור דמויות מהם:
  • אורה הכפולה מאת אריך קסטנר
  • הרפתקאות דוד אריה, ינץ לוי
  • דוקטור דוליטל מאת לופטינג יו
  • ספרי קלמנטיין מאת: פניפקר שרה
  • גלילאו גלילי מאת: כוכב תמר


כיתות ה-ו
בעקרות הספר "מלך ההר" של נאווה מקמל עתיר, התלמידים יצרו את משחק הרביעיות, כאשר הנושא הכללי הוא הרצל, וכל קבוצה תתרכז בנושא הקשור להרצל. למשל: הקונגרס הציוני, הנסיעות שלו, משפט דרייפוס, מדינת היהודים, הרצל כאדם פרטי: משפחתו ומקצועו. על כל קבוצה ללמוד את הנושא מתוך אנציקלופדיות או הרשת, ואחרי זה היא בונה שאלות עם 4 תשובות, כאשר אחת מהן היא הנכונה. כל קבוצה אחראית לבניית האסטטיקה של המשחק. יש קבוצה אחת שמתעסקת רק בכללי המשחק, יוצרת קופסה למשחק.


מאחלת לכן להתענג מהקריאה, להנות ולשחק עם תלמידכן,

הספרנית גביראלה פיין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה