יום ראשון, 15 במאי 2016

מרכז למידה בנושא דמויות המופת של החמ"ד "הרב והרבנית קאפח"

ביום רביעי, כ"ו ניסן, (4/5) הפעילו סטודנטיות של מסלול יסודי, שנה א', בבי"ס המאמן- ממ"ד תורני גבעת מרדכי ע"ש ר' בן ציון נמט בהדרכתה של המדריכה הפדגוגית אביגיל באס, מרכז למידה בנושא דמויות המופת של החמ"ד לשנת תשע"ו: "הרב והרבנית קאפח". 
לקראת הפעלת המרכז, הסטודנטיות השתתפו בסדנת הכנה בהדרכתה של נטלי גיבליאחראית על הסדנה הפדגוגית. למדו מהו מרכז למידה ומהם מרכיביו וכן למדו על דמויות המופת בהם יעסקו במסגרת "הוראת עמיתים".


יחד תכננו את המטרות בהפעלת המרכז ואת האופן בו כדאי לבצע ולהקימו בצורה מעניינת ומעוררת למידה חוויתית בהתאמה לשכבת הגיל המיועדת. 


מטרת הפעלת המרכז היתה לקשר את התלמידים לדמויות המופת ולתכונותיהם ופעילותם הייחודית ולאפשר לתלמידים להזדהות איתם ו"לקחת צידה לדרך" ומקום לשאוף אליו בתחומים חייהם השונים.


הסטודנטיות השקיעו רבות בתוכן, בשיקולים הדידקטיים ובעיצוב התחנות והמרכז יצא מקצועי ומרשים. התכנון היה משותף ונעשה בהתאמה בין התחנות השונות תוך קישור התכנים בתפאורה מתאימה, מיוחדת ומקשרת.
הפעילות נפתחה ונסגרה עם הצגות חוויתיות בשיתוף התלמידים וביניהן התלמידים עברו בין 3 תחנות שהתמקדו במפעלי חייהם הייחודיים של הרב והרבנית, מידותיהם ומסע חייהם. 
מרכז הלמידה כלל גיוון בדרכי ההוראה והלמידה: משחק בקבוצות קטנות, קבוצות דיון ושיח וביטוי עצמי, גלוי עצמי של המידע על ידי התלמידים וכד'. 
התלמידים השתתפו בשמחה באופן פעיל וגילו התעניינות רבה וצוות בית הספר היה מרוצה ביותר ואף בקשו מהסטודנטיות להפעיל שוב את מרכז הלמידה בשבוע עבודה מעשית כדי שכיתות נוספות תוכלנה להנות ממנו.

הסטודנטיות יצאו מרוצות ועם תובנות על דרך הקמת מרכז למידה, חשיבה מראש על הפרטים הקטנים והתמודדות עם גמישות נצרכת במערכת הבית ספרית לפני ובמהלך הפעלת התוכנית.
לאחר הפעלת המרכז, קיימנו סדנה נוספת עם נטלי בה הפקנו לקחים דרך הפעלה חוויתית וחשבנו באופן מפורט איך נוכל להתאים את המרכז גם לשכבת גיל נוספת בבית ספר נוסף בו נעביר את המרכז בעוד כשבועיים.

כתבה: אביגיל באס, מדריכה פדגוגית שנה א' מסלול יסודי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה