יום רביעי, 13 באפריל 2016

משחקים מתוקשבים בשיעור

כיום הטכנולוגיה מאפשרת לנו להביא את העולם לכיתה, קיימים אין סוף אפשרויות לשילוב משחקים טכנולוגים בהוראה. למעשה, את אותו משחק ניתן לשחק כקבוצה בכיתה כקבוצת תלמידים או לבד בבית או בחדר המחשבים. לדוגמה, סביבות למידה סגורות מורכבות ממשחקים ומשימות שניתן לשלב כפתיח לנושא, או כדי לעורר ולהחיות את השיעור. 
למשל, משימה באתר אופק ילקוט דיגיטלי. ניתן לבחור משימה המתאימה לחומר הנלמד ולהקרין אותו בכיתה על הלוח. את התשובות ניתן לכתוב ישירות על הלוח. גם בסביבת הלמידה גלים  יש משחקים שניתן להשתמש בהם בצורה דומה. 
את אותם משחקים נוכל להעלות לאתר הכיתה ולבקש מהתלמידים לשחק בזמנם החופשי.

אפליקציית kahoot מאפשר ליצור משחק טריוויה רב משתתפים. ניתן ליצור שאלות בנושא הנלמד ולבקש מהתלמידים לענות באמצעות הסמארטפונים שלהם. הדרכה על הכלי ניתן לראות כאן

תוצאת תמונה עבור משחקים בהוראה מתוקשב

תלמידים יוצרים משחקים
אורי אילון יצר באתר שלו תבניות משחק. תבניות אלו תוכנתו בפאורפוינט, וניתן להוסיף להן שאלות ולשחק איתן בשיעור. המורה יכולה ליצור את השאלות או לבקש מהתלמידים שהן יצרו שאלות בהתאם לנושא הנלמד בכיתה. מניסיון תלמידים מאוד אוהבים ליצור את השאלות ולהציג אותם בכיתה.
מומלץ להציץ במאגר האדיר הזה של אפרת מעטוף לכלים המאפשרים ליצור משחקים.

עוד על משחקים והדרכות על הכלים ניתן לראות בבלוג המופלא של אפרת מעטוף "כלים קטנים גדולים" ובפוסט שלה באתר של אגף א' לפיתוח פדגוגי.

צרו משחקים ושחקו עם התלמידים, זו דרך נפלאה ללמידה. תלמידים שבדרך כלל קולם לא נשמע בכיתה, ידברו ואם תתנו להם ליצור את המשחק, הלמידה שלהם תהיה שלהם, הם ירכשו את המידע והוא יישאר אצלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה